Monday, February 20, 2017

Kenapa perlu cuci usus??

Apa Kelebihan Untuk Bersihkan Usus?
Pembersihan usus adalah proses penyahtoksifikasi badan yang utama & juga merupakan proses pemulihan yang sangat penting. 

Pembersihan usus yang sempurna sangat memainkan peranan kerana ia adalah cara utama untuk mengembalikan badan kita ke tahap yang seimbang, kesihatan badan yang bertambah baik dan kembalikan tenaga.

Dengan pembersihan ni juga, membolehkan sistem badan yang lain turut dibersihkan. Apabila kita membersihkan usus kita & mengimbangkan semula bakteria yang baik dan jahat, tubuh akan mempunyai penghasilan enzim yang mencukupi, serta makanan yang dimakan dan penghasilan vitamin dalaman adalah betul.

 Makanan yang tidak diperlukan tubuh kita akan diperbaiki atau hilang.


kiri : bahagian usus yang tidak dibersihkan
kanan : bahagian usus yang bersih

Ketika makanan dihadam, kebanyakkan makanan yang kita makan akan membentuk bahan bendalir dalam saluran usus.

Walaupun majority bahan yang tidak diperlukan ini akan dikeluarkan daripada badan melalui proses pembuangan, tapi masih ada sebahagian sisa ini yang akan 'berenti melekat' ketika perjalanan keluar menuju sistem pembuangan kita, yang kemudian nye menjadi plag. 

 
Apa kesannye kalau bendalir ni terus melekat di 


dinding usus??

Bendalir ini bukan sahaja menyekat proses pembuangan yang betul dan mencegah penyerapan khasiat yang sewajarnya, tetapi ia juga merupakan tempat pembiakan parasit dan patogen yang boleh mencemarkan darah & limpa serta meracunkan sistem keseluruhan.

Bila terlalu banyak sisa buangan yang tidak dibuang, toksin2 dari bahan2 tersebut akan terkumpul di dalam usus & mengakibatkan auto-intosifikasi ataupun penghasilan toksin sendiri.

Ini juga akan menyebabkan saluran darah yang melapisi dinding usus menyerap toksin-toksin ini ke dalam aliran darah dan akhirnya mencemarkan semua organ badan.

Sebahagian tanda-tanda yang nyata gejala toksin-toksin ini adalah :

1. Cirit birit
2. Masalah sembelit
3. Keletihan
4. Sakit kepala
5. Mata menjadi kusam
6. Kulit yang bermasalah berbintik
7. Sakit otot
8. Masalah saraf
9. Badan dan nafas berbau 
10. Serta kelihatan murung.

No comments:

Post a Comment